Punt IJmuiden zet een uitroepteken
Met een druk bezocht en geslaagd evenement heeft Punt IJmuiden woensdag een dik uitroepteken gezet. Een geoliede presentatie en vlotte talkshow maakten duidelijk dat het bestuur van Stichting Citymarketing Velsen en citymarketeer Friso Huizinga in amper een jaar veel hebben bereikt.
Het evenement in de Felison Cruise Terminal begon met een foodplein waarop diverse Velsense ondernemers hun gerechten serveerden aan de vertegenwoordigers van uiteenlopende organisaties en bedrijven. RTV Seaport was er ook bij, binnenkort volgt de tv-reportage.
Het impulsproject Punt IJmuiden richt zich op de bezoekers, bedrijven én bewoners van Velsen. Doel is om de naamsbekendheid en het imago van de gemeente te verbeteren en daarmee spin-off voor lokale bedrijven te bewerkstelligen. Bovendien wil het project bevorderen dat de Velsenaar trots is op zijn woonplaats.
In het oog springend waren afgelopen jaar de reusachtige letters .IJmuiden, die op diverse plekken stonden en zelfs brutaal met een oplegger door Amsterdam werden gereden. Als een knipoog naar de soortgelijke letters die de hoofdstad zelf juist had verwijderd van het Museumplein. Komend jaar zijn vooral Sail 2020 en het daaraan gekoppelde Havenfestival belangrijk voor de citymarketing van Velsen.
Aan het einde van de show kregen burgemeester Frank Dales en economie-wethouder Jeroen Verwoort het nieuwe nummer van het magazine .IJmuiden overhandigd, dat wordt verspreid in de gemeente.