.IJmuiden moet je zien – Noordzeevis uit IJmuiden

.IJmuiden moet je zien – Noordzeevis uit IJmuiden
Foto: Sjoerd Dekker

Citymarketing Velsen en RTV Seaport maken deze zomer vier televisieprogramma’s waarin de parels van Velsen centraal staan. De eerste aflevering van .IJmuiden moet je zien gaat over Noordzeevis uit IJmuiden. De uitzending valt samen met de aankomst van de Hollandse Nieuwe.

In de 25 minuten durende uitzending nemen Friso Huizinga en Dionne Ruurda van Citymarketing Velsen de kijker mee in de wereld van verse vis. Wat maakt IJmuiden en de visserij uniek? Waarom is Noordzeevis zo’n gewild product? Hoe smaakt de Hollandse Nieuwe? En hoe gaat het economisch met de visserij? Deze en andere vragen worden voorgelegd aan wethouder Jeroen Verwoort, directeur Peter van de Meerakker van Zeehaven IJmuiden, bestuurslid Nico Waasdorp van Noordzeevis uit IJmuiden en ondernemer Rick Koelemeij van Gerard van Es en Kop van de Haven. De Hollandse Nieuwe wordt aan land gebracht door Kaatje Kabeljauw, de mascotte van .IJmuiden.

In juli gaat het programma over natuur en recreatie in Velsen. Daarna worden er nog uitzendingen gemaakt over cultuur (september) en maakindustrie en offshore wind (oktober). De uitzendingen lopen parallel aan de themamaanden van de citymarketingcampagne Moet je zien.

%d bloggers liken dit: